Menu Orizzontale What Girls Want: Al lot of Walks in Amsterdam

Thursday, 26 February 2015

Al lot of Walks in Amsterdam

La regola della mia domenica ad Amsterdam è stata fare i Km... Siamo partiti dall'hotel, che è situato nelle vicinanze della strada dei musei, e ci siamo poi diretti verso la Casa di Anna Frank, la celebre ragazzina che rimase per mesi nascosti in una stanza della sua casa, durante la seconda guerra mondiale, perché ebrea. Dopo ci siamo diretti, sempre a piedi, alla stazione centrale, davvero meravigliosa e maestosa, per poi dirigerci verso il galeone di Amsterdam a fianco del museo navale. Proseguendo sempre per il nostro cammino siamo giunti ad uno dei pochi mulini ancora presenti ad Amsterdam (per la mia amica Noemi era una tappa necessaria dato che non siamo riusciti ad organizzare una gita nella campagna per poterne ammirare di più). Ci siamo fermati nel locale sottostante al mulino per una piccola pausa e poi siamo ripartiti; siamo tornati indietro fino alla stazione ed abbiamo preso una delle classiche barchette turistiche con la guida per poter vedere la città da un'altra prospettiva, e questo ve lo consiglio caldamente.
Alla sera ancora un giro in centro ed una deliziosa cena in un ristorante turco marocchino...

The rule of my Sunday to Amsterdam has been to do the Km... We have departed from the hotel, that is situated in the proximities of the road of the museums, and we are directed to the House of Ann Frank, the famous girl that stayed for months hidden in a room of her house, during the second world war, because Jewess. We are direct later, always by feet, to the central station, indeed marvelous and stately, and after we were directed to the galleon in Amsterdam beside the naval museum. Always continuing for our walk we have still come to one of the few present mills in Amsterdam (for my friend Noemi was it was necessary to see because we have not succeeded in organizing a trip in the country to be able to admire more of it). We are stopped in the underlying place to the mill for a small break; after we have returned back up to the station and we have taken one of the classical tourist small boat with the guide to be able to see the city from another perspective, and I warmly recommend it to you because is really gourgeous. To the evening still a turn in center and a delicious dinner in a Moroccan Turkish restaurant...

1 comment:

1. AMS is indeed a great city! Small but superb. You took beautiful photos here.